Посольство України в Латвійській Республіці

Київ 04:58

Надзвичайні ситуації

У разі подій надзвичайного характеру за участю громадян України дипломатичні та консульські установи України вживають заходів оперативного реагування з метою забезпечення надання необхідної допомоги фізичним та юридичним особам України за кордоном та інформують про це усіх, кого це стосується в Україні.

Якщо під час перебування за кордоном Вас затримали чи заарештували або у будь-який іншій формі обмежили Вашу свободу, Ви опинилися у небезпечному становищі внаслідок надзвичайної ситуації, в зоні стихійного лиха, постраждали в результаті громадських заворушень, дорожньо-транспортної пригоди, стали жертвою скоєного проти Вас злочину тощо, необхідно невідкладно повідомити про це дипломатичне представництво чи консульську установу України за кордоном або звернутися з такою вимогою до компетентних органів країни перебування.

У разі затримання або арешту громадянам України надається відповідне сприяння у пошуку кваліфікованого захисника або забезпеченні безоплатною правовою допомогою, якщо така можливість передбачена законодавством відповідної країни. Консульські посадові особи стежать за умовами утримання під вартою, які мають відповідати вимогам гігієни та санітарії, ходом розгляду справи та за необхідності вживають заходів для відновлення порушених процесуальних та інших прав. Разом з цим, співробітники дипломатичних та консульських установ України не є суб’єктами кримінального чи цивільного процесу та не можуть брати участь у розгляді справ в якості адвокатів, захисників, постійних представників інтересів тощо.

МЗС забезпечується інформування родичів затриманих чи заарештованих громадян України про хід слідства та судового розгляду справи. При цьому, слід враховувати, що, як правило, доступ до матеріалів слідства мають лише уповноважені особи, а нерозголошення відомостей про хід провадження у справі забезпечується таємницею слідства. Тому консул має право на отримання інформації за результатами слідства у терміни та у порядку, які передбачені законодавством відповідної країни.

У разі смерті громадянина України за кордоном, дипломатичними та консульськими установами здійснюється комплекс заходів, спрямованих на з'ясування обставин смерті, інформування рідних померлих, оформлення необхідних документів та надання сприяння у репатріації труни з тілом або урни з прахом в Україну. У разі порушення кримінальної справи у зв’язку зі смертю особи, консул забезпечує контроль за ходом розслідування та про його результати інформує МЗС, яке, у свою чергу, доводить відповідну інформацію до зацікавлених осіб.
Родичам померлого/загиблого або найближчим в Україні за ступенем спорідненості особам, після отримання відповідного повідомлення від органу МВС, пропонується діяти наступним чином:

— Встановити контакт з відділом оперативного реагування Департаменту консульської служби (працює цілодобово, 01018, м.Київ, Михайлівська пл. 1, тел. 238-16-57, ф. 238-18-24, адреса електронної пошти: cons_or@mfa.gov.ua.) або дипломатичним представництвом чи консульською установою України на території відповідної країни для з'ясування обставин справи, вартості ритуальних послуг, у т.ч. витрат на транспортування труни з тілом або урни з прахом в Україну, а, в разі прийняття відповідного рішення, - порядку поховання тіла померлого на території країни перебування.

— На адресу Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ України надіслати нотаріально засвідчену заяву, в якій має бути висловлене волевиявлення родичів щодо прийнятного способу та місця поховання померлого.

У разі втрати/викрадення/порчі або закінчення вільних сторінок у паспорті громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичними та консульськими установами, на підставі наявних у заявника документів, у співпраці з відповідними підрозділами МВС України та керуючись чинним законодавством України, вирішується питання підтвердження особи заявника та належності його до громадянства України для подальшого оформлення таких документів:

Рекомендації та правила поведінки під час землетрусу

Під час землетрусу громадянам України, які перебувають чи опинилися на територіях сейсмічно активних зон, необхідно дотримуватися таких правил поведінки:

  • виконувати інструкції та вказівки представників органів місцевих і рятувальних служб;
  • якщо ви перебуваєте у приміщенні, перейдіть під балку, дверний отвір, або станьте біля несучої стіни;
  • перебувайте подалі від предметів, які можуть впасти і травмувати вас (гіпс, вікна, меблі, інші незакріплені предмети);
  • обережно користуйтеся сходами: вони можуть бути пошкоджені;
  • не користуйтеся ліфтом;
  • враховуйте інші можливі наслідки землетрусу: руйнування мостів, зсув грунту, завали, витік газу і т.д.;
  • якщо ви перебуваєте на вулиці, відійдіть від будівель, дерев, вуличних ліхтарів, ліній електропередач, а також від місць, де ви могли б потрапити під падіння предметів (зовнішнє оздоблення, плитка, рекламні щити).
    • Після землетрусу, у разі необхідності, надайте першу допомогу тим, хто цього потребує. Виходьте з будівель обережно, вдягнувши взуття для запобігання пораненню битим склом.

Детальні рекомендації (англійською) щодо дій у випадку землетрусу можна знайти за такими посиланнями:

Державне агентство з надзвичайних ситуацій США (FEMA):

https://www.fema.gov/earthquake-safety-home#wcm-survey-target-id;

Токійський міжнародний комітет з питань комунікації (TICC): https://www.tokyo-icc.jp/guide_eng/kinkyu/05.html.

У разі потрапляння у надзвичайну ситуацію, загрози життю та здоров’ю громадянам України слід невідкладно звертатися на цілодобові "гарячі лінії" закордонних дипломатичних установ України або на цілодобову "гарячу лінію" МЗС України: +38 044 238 16 57, e-mail: cons_or@mfa.gov.ua.

З метою підтримання зв’язку та, в разі потреби, надання допомоги, в т. ч. в разі стихійних лих, громадянам України, які проживають/перебувають за кордоном, пропонується стати на консульський облік у відповідній дипломатичній або консульській установі України (залишивши інформацію про адресу проживання та контактний номер телефону).


У разі зникнення безвісти дитини громадянина України у Латвійській Республіці

У разі зникнення безвісти дитини громадянина України у Латвійській Республіці, необхідно, передусім, звернутися до місцевих правоохоронців та повідомити Консула України у Латвії.

Також громадянин України може звернутись з місцевого телефону на безкоштовну «гарячу лінію» зниклих дітей 116 000. За цим номером можна зв’язатись з місцевими правоохоронними органами. На «гарячій лінії» громадянин України, у якого зникла дитина, може отримати психологічну підтримку та юридичну консультацію щодо розшуку безвісти зниклої дитини.

Якщо громадянин України, у якого зникла дитина, не володіє мовою країни перебування, то за номером 116 000 він може повідомити про своє українське громадянство і залишити свій номер телефону для встановлення контакту з Всеукраїнською громадською організацією «Магнолія», яка надасть громадянину необхідний супровід.

Загальна інформація про «гарячу лінію» зниклих дітей 116 000

«Гаряча лінія» 116 000 – це європейська гаряча лінія зниклих дітей, яка доступна у таких країнах ЄС: Австрія, Бельгія, Болгарія, Хорватія, Кіпр, Чехія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Угорщина, Ірландія, Італія, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Іспанія, Швеція і Британія. Також «гаряча лінія» 116 000 працює в Україні, Албанії, Сербії і Швейцарії.

Батьки, сім’ї зниклих дітей і самі діти можуть отримати на безкоштовній «гарячій лінії» 116 000 термінову психологічну, соціальну, правову та адміністративну підтримку. Працівники «гарячої лінії» - це кваліфіковані працівники громадських організацій, які співпрацюють з місцевими відповідальними державними установами та готові негайно надати необхідну допомогу. Особливо корисною «гаряча лінія» 116 000 може бути для сімей, які подорожують Європою з дітьми, у випадку зникнення української дитини у Європі. Працівники «гарячої лінії» можуть допомогти батькам зв’язатись з місцевими відповідальними органами та в подальшому надати необхідний супровід.

Якщо громадянин України, у якого зникла дитина, не володіє мовою країни перебування, то за номером 116 000 він може повідомити про своє українське громадянство і залишити свій номер телефону для встановлення контакту з Всеукраїнською громадською організацією «Магнолія», що реалізує «гарячу лінію» 116 000 в Україні.

Слід звернути увагу, що телефонувати на «гарячу лінію» зниклих дітей 116 000 потрібно з місцевого телефону країни перебування.

˃ Що робити, якщо моя дитина зникла?

Навідатися до місця, де Ви бачили дитину в останній раз, або до місця, куди вона могли піти. Зв’язатися з місцевою поліцією, для того, щоб вони змогли невідкладно розпочати пошук. Зателефонувати на номер Європейської гарячої лінії щодо зниклих дітей 116 000 для отримання будь-якої інформації, допомоги або підтримки.

˃ У моїй країни ми маємо служби екстреної допомоги, наприклад поліція. А що таке 116 000?

116 000 це Європейська гаряча лінія щодо зниклих дітей (Missing Children Europe). Гаряча лінія на даний момент функціонує на території 27 країн-членів Європейського Союзу: Австрія, Бельгія, Болгарія, Хорватія, Кіпр, Чехія, Данія, Естонія, Франція, Німеччина, Греція, Угорщина, Ірландія. Італія, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Іспанія, Швеція та Велика Британія. Також «гаряча лінія» 116 000 працює в Україні, Албанії, Сербії і Швейцарії. Це недержавна організація, персонал якої підготовлений надавати підтримку батькам зниклої дитини, отримувати важливу інформацію від громадськості та контактувати з відповідними установами у кожному конкретному випадку. Також Європейська гаряча лінія щодо зниклих дітей співпрацює з поліцією.

˃ Для кого існує гаряча лінія?

116 000 існує для батьків, дітей та громадськості. Особи, які відповідають на дзвінки, є  підготовленими фахівцями, які мають допомагати та підтримувати родини, потерпілих та установи. 116 000 особливо корисний для батьків, що подорожують та дітей, оскільки співробітники, які відповідають на дзвінки, допомагають спрямувати їх до відповідної компетентної установи на території країни перебування. 116 000 надає захисну мережу для батьків та дітей, які подорожують Європою на відпочинок, роботу або з будь-яких інших причин. 116 000 гарантує допомогу на відстані «телефонного дзвінка» дітям та батькам, які перебувають на території Європи.

˃ Як це працює?

Коли батьки розуміють, що їх дитина зникла, найчастіше вони починають панікувати. Паніка підвищується, якщо вони знаходяться за кордоном, далеко від своїх родичів, друзів та людей, які можуть їм допомогти. Телефонуючи за номером 116 000, їм швидко буде надано контакт з організацією, підтримка та допомога у випадку зникнення дитини.

˃ Хто відповідає на дзвінки?

Особа, яка відповідає на дзвінок до служби за номером 116 000, є співробітником організації, що займається випадками зникнення дітей. Вони можуть надати (якщо необхідно) психологічну, правову та адміністративну підтримку за допомогою контакту з компетентними установами, а також у прийняті будь-яких заходів для пошуку зниклої дитини.

˃ Коли я набираю номер 116 000, хто є тією людиною, яка відповідає на дзвінок?

Коли Ви телефонуєте на номер 116 000 людина, яка відповідає на Ваш дзвінок, знаходиться на території країни, з якої ви телефонуєте. Він/вона знаходяться тут для того, щоб Вас підтримати та надати допомогу у контакті з місцевими установами.

˃ Якщо моя дитина зникла, чи не повинен я зателефонувати до поліції?

116 000 є недержавною організацією, що має гарячу лінію, і не має на меті замінити поліцію. Проте, коли люди перебувають за кордоном, вони можуть не розмовляти мовою країни перебування, не знати номера служб екстреної допомоги та місцевих установ, та найчастіше знаходяться у розгубленому стані. Недержавна організація, що використовує гарячу лінію 116 000, створена допомагати та гарантувати, що Ви є у постійному контакті з місцевими установами, поліцією та організаціями, що можуть бути корисними.

˃ Якщо я маю інформацію стосовно зниклої дитини, але не хочу втручатися?

Будь-яка людині з громадськості, яка володіє інформацією щодо зниклої дитини може зателефонувати на номер 116 000. Інформацію буде спрямовано до відповідних установ для подальшого розслідування. Будьте впевненні, що всі дзвінки є конфіденційними.

˃ Як я можу допомогти у пошуках зниклої дитини?

-          Зробіть пожертвування на користь Вашої місцевої організації або Missing Children Europe.

-          Навідуйтесь на сайт Вашої національної організації, що займається зниклими дітьми регулярно, щоб Ви були в курсі всіх поточних випадків зникнення. 

-          Якщо Ви маєте інформацію щодо зниклої дитини, надайте її на номер гарячої лінії 116 000 в країні, де ви перебуваєте.

-          Станьте волонтером Вашої національній організації.

-          Завантажте аплікацію notfound app на вашому веб-сайті за допомогою сторінки www.notfound.org

-          Дізнавайтеся більше про можливості, як Ви можете прийняти участь на сторінці volunteer page

 


Консульський відділ Посольства України в Латвійській Республіці
Адреса: LV-1010, Латвійська Республіка, м. Рига, вул. Елізабетес, 2б. Переглянути на мапі
Телефон: +371 6733 29 56 (понеділок - п'ятниця 14:00 - 16:00)
Факс: +371 6732 55 83
Ел. пошта: consul_lv@mfa.gov.ua
Графік роботи:

Прийом громадян:

понеділок 09:30 - 12:30 

вівторок  9:30 - 12:30      

середа  14:00 - 16:00 для громадян певних категорій (особи з інвалідністю, вагітні, тяжкохворі) за попереднім записом по телефону або шляхом надсилання відповідного запиту на електронну скриньку установи

четвер 9:30 - 12:30

п’ятниця 9:30 - 12:00

 

Видача документів: 

понеділок - п'ятниця (крім середи) 14:00 - 16:00 

 

Консультації по телефону:

понеділок - п'ятниця 14:00 - 16:00 за номером +371 6733 29 56

У надзвичайних випадках (техногенні катастрофи, природні катаклізми, теракти, масові заворушення, поранення/загибель громадян України, ДТП, інші випадки, які загрожують життю чи здоров'ю громадян України) консульське обслуговування громадян здійснюється в неприйомний час.

УВАГА! У разі надзвичайної ситуації, загрози життю чи загибелі громадян України прохання телефонувати на Гарячу лінію Посольства за номером: +371 29 23 92 62