При втраті (або викраденні) паспорта, існує два варіанти розвитку подій:
1 ВАРІАНТ
Оформити посвідчення особи на повернення в Україну ("білий паспорт").
Ви втратили закордонний паспорт, перебуваючи за кордоном, а вже зовсім незабаром маєте повернутися в Україну?
Зверніться до найближчого відділу місцевої поліції та отримайте довідку або інший офіційний документ про те, що заявили про втрату паспорта. Чекати, поки поліція буде розшукувати втрачений паспорт, не обов’язково.
Увага! Кожен громадянин України може оформити 2 закордонні паспорти! Якщо маєте при собі дійсний другий закордонний паспорт, то після отримання довідки з поліції можете продовжувати свою подорож, довідку з поліції потрібно буде надати органу, де був оформлений втрачений закордонний паспорт.
Якщо у вас немає другого дійсного закордонного паспорта при собі, з довідкою прямуйте до найближчого консульства (консульського підрозділу посольства). Незайвим буде захопити із собою наявні документи, що підтверджують громадянство України або просто посвідчують особу (наприклад, у сумці залишився «внутрішній» паспорт громадянина України). Стануть у пригоді копії або фотографії подібних документів. Все це допоможе консулу прискорити процедуру.
Після підтвердження особи та належності до громадянства України, консул оформлює посвідчення особи на повернення в Україну (також відоме як «білий паспорт» - через колір обкладинки).
Ви повертаєтесь додому!
Що таке посвідчення особи на повернення в Україну ("білий паспорт")?
Це спрощений варіант паспорта, термін дії якого не перевищує 30 днів. З ним можна повернутися в Україну. Проте, подорожувати Світом з ним не вийде. Читати докладно.
2 ВАРІАНТ
Оформлення нового закордонного паспорта, замість втраченого
Зверніться до найближчого відділу місцевої поліції та отримайте довідку або інший офіційний документ про те, що заявили про втрату паспорта. Чекати, поки поліція буде розшукувати втрачений паспорт, не обов’язково.
Якщо на момент народження дитини (неважливо, де саме) один з батьків має громадянство України, дитина також набуває його автоматично! Діє принцип крові - jus sanguinis.
На це не впливає ніщо - ані громадянство (підданство) іншого з батьків, ані ймовірний принцип ґрунту (jus soli) в країні, де народилася дитина.
Оформлення документів новонародженої дитини відбувається у наступні 3 кроки:
Свідоцтво про народження дитини:
зверніться до місцевого органу РАЦС (документ, виданий за кордоном, подається з перекладом українською мовою, засвідченим нотаріально; зразок оформлення);
Якщо свідоцтво про народження, видане в Латвії, плануєте подавати до державних органів України (окрім Посольства України в Латвії!), на ньому також потрібно проставити апостиль).
Довідка про реєстрацію набуття громадянства України:
Зверніться до консульського підрозділу Посольства України в Латвії із заявою, де у живій черзі, відповідно до графіка приймання громадян, подайте зазначені вище документи, а також паспортний документ одного з батьків. Ця консульська дія - безкоштовна.
Отримайте готову довідку. Видача відбувається в порядку живої черги, не раніше, ніж через 7 календарних днів після подачі документів, щосереди, з 14:00 до 16:00.
У час дії воєнного стану, залежно від намірів батьків, після отримання довідки про реєстрацію дитини громадянином України можливо:
За наявності в одного з батьків дійсного закордонного паспорта, внести інформацію про дитину, або оформити сертифікат на підтвердження особи дитини, після чого подати документи компетентним органам Латвії для отримання дозволу на проживання в країні ("жива" черга, відповідно до графіка приймання громадян).
Подати документи на оформлення закордонного паспорта (прийняття відбувається виключно за попередньою реєстрацією, якщо ви вже забронювали в електронній черзі слот для оформлення закордонного паспорта новонародженій дитині, то крок №2, можна здійснити безпосередньо перед подачею документів на паспорт, за один візит до консульського підрозділу. Приходити окремо не потрібно).
Зверніть увагу, що статус постійного проживання за кордоном:
не набувається сам по собі, залежно від кількості років, прожитих громадянином за кордоном;
потребує зняття з реєстрації місця проживання в Україні;
оформляється виключно компетентними органами України, не варто його плутати з постійним дозволом на проживання, що видається місцевою міграційною службою.
якщо оформив постійне проживання за кордоном:
обмін закордонного паспорта здійснюється в закордонній дипломатичній установі;
до загального комплекту документівдодаються документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну:
свідоцтво про шлюб;
свідоцтво про переміну імені;
свідоцтво про розірвання шлюбу тощо;
документи, видані компетентними органами іноземних держав, подаються легалізованими або засвідчені апостилем (якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України) разом із нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
після оформлення внутрішнього паспорта, можна оформити закордонний паспорт.
Чи можна оформити другий паспорт?
Так, кожен громадянин може мати не більше двох закордонних паспортів одночасно;
Повідомити про намір оформити другий паспорт потрібно на стадії подачі документів, з технічних причин зробити це на етапі видачі нововиготовленого документа вже неможливо;
Якщо у вас уже є два паспорти, для оформлення нового один із них потрібно здати;
Паспорти, термін дії яких закінчився (включно з продовженими), не залишаються як другий паспорт.